مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه ای بستری برای رشد و تقویت مهارت های ارتباطی، بیانی و ایده پردازی در دانشجویان و فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت و جامعه و کاربردی کردن پژوهش ها و تحقیقات دانشجویی است.

 

? شرایط شرکت کنندگان:

دانش آموختگانی که از ابتدای سال تحصیلی 96-95 تا پایان مهرماه سال 1399 از پایان نامه خود دفاع کرده باشند و هم چنین دانشجویانی که پروپزال پایان نامه خود را تا پایان آبان ماه 99 به تصویب رسانده اند، می توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

تنها فارغ التحصیلات و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان شرکت در این مسابقات را دارند و پایان نامه های مقطع کارشناسی به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد.

فارغ التحصیلان تمامی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و هم چنین دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارتین می توانند در این مسابقات شرکت نمایند.

 

 

? شرایط شرکت در «پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه»:

۱. ارایه کننده به صورت آنلاین با جلسه داوری ارتباط برقرار کرده و آنلاین کار خود را ارایه خواهد کرد.

۲. زمان ارائه صرفاً، 3 دقیقه خواهد بود. به ازای زمان اضافی تا 10 ثانیه 2 امتیاز از مجموع امتیازات شرکت کننده کسر می شود و در صورت اضافه شدن بیش از 10 ثانیه، شرکت کننده از مسابقات حذف می‌شود.

۳. کلیه مطالب، باید صرفاً در یک اسلاید تک صفحه ارائه شود .تمرکز اسلاید ها و ارایه ها باید بر جنبه های کاربردی و دستاوردهای هر پایان نامه باشد.

۴. با توجه به اینکه در ارایه مجازی به تصویر کشیدن اسلاید به همراه ویدئو، نیازمند امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است، شرکت کنندگان می توانند ارایه ای بدون اسلاید داشته باشند و اسلاید را مستقلا برای واحد مجری ارسال کنند تا اسلاید نیز مورد ارزیابی قرار گیرد. بنابراین در ارایه مجازی تهیه و تحویل اسلاید الزامی است اما به تصویر کشیدن آن در ویدئوی ارایه، الزامی نیست.

۵. توجه به پس‌زمینه صحنه و دکور می‌تواند در نظر نهایی هیأت داوران تأثیرگذار باشد.

۶. ملاک امتیازدهی داوران، محتوای پایان نامه و نحوه ارائه آن است،بنابراین تعداد مقالات مستخرج از پایان نامه و سایر امتیازات احتمالی آن، در ارزیابی لحاظ نمی‌شود.

? نحوه داوری:

۱. امتیازات هر نفر براساس فرم‌های ارزیابی، محاسبه می‌شود.

۲. برای اینکه دانشجو به طور اجمالی از نحوه دفاع و ارایه خود آگاه شود، سه کارت به رنگ‌های سبز، زرد و قرمز تهیه شده است که بلافاصله پس از ارائه دانشجو توسط داوران نشان داده می‌شود. ارائه خوب با کارت سبز، ارائه متوسط با کارت زرد و ارائه ضعیف با کارت قرمز اعلام می‌شود.

۳. اعلام نفر برگزیده از سوی هر واحد پس از اتمام ارائه همه نفرات شرکت‌کننده و براساس جمع‌بندی هیأت داوران انجام می‌شود.

 

▪️جوایز:

– لوح تقدیر و کارت هدیه ۸۰۰ هزارتومانی(راه‌یابی به مرحله‌ی کشوری)
– لوح تقدیر و کارت هدیه ۴۰۰ هزارتومانی
– لوح تقدیر و کارت هدیه ۳۰۰ هزارتومانی

▪️مهلت ثبت‌نام: 15 اسفندماه

لطفا جهت ثبت نام فرم زیر را تکمیل بفرمایید: 

ثبت نام در پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای پایان نامه