خاک های نرم کوشک 1  “سعید عاکف “نویسنده با نوشتن کتاب “جای خالی خاکریز” جای خود را در عرصه ی نویسنده گی باز کرد. کتاب بعدی وی با عنوان حکایت زمستان زندگی رزمنده ای است که با توسل به حضرت ابولفضل العباس(ع) از مرگ حتمی نجات می یابد…

با دیدن تصویری از ” شهید عبدالحسین برونسی” جرقه ای در ذهنش می زند که کتابی درباره این شهید بزرگوار و فداکار بنویسد تا مردم هم او را بشناسند و از زندگی او درس بگیرند . اینچنین کتاب “خاک های نرم کوشک “جزو پر تیراژ ترین کتابهای دفاع مقدس نوشته می شود که هم اکنون به  چاپ یکصد و چهل و سوم رسیده است.

کتاب” خاکهای نرم کوشک”  کتابی در حوزه ی  ادبیات دفاع مقدس است که مضمون اصلی آن خاطرات همسر و دوستان “شهید عبدالحسن برونسی ” است که در نوع خود بی نظیر است.

در این کتاب نویسنده از طریق مصاحبه با اطرافیان آن شهید و تحقیقات بسیار از وی خاطره زندگی او را به شیوه ی خاطره نویسی بیان کرده است.

کتاب” خاکهای نرم کوشک” با داشتن 70 خاطره و خاطره از آن شهید و به تصویر کشیدن زندگی پر رمز و راز  یک سردار دفاع مقدّس توانسته مطالب خود را بسیار خواندنی و جذاب جلوه دهد و تا الان بسیاری از کسانی که آنرا مطالعه کرده اند تحولی شگرف در زندگی خود احسان نموده و راههای جدیدی را پیش روی خود باز دیده اند که همه را از برکت این کتاب می دانند و زندگی بهبود یافته خود را مدیون شهید برونسی دانسته و راه آن شهید را می روند. در آخر این کتاب نامه هایی از کسانی که کتاب را مطالعه کرده اند و زندگی آنها متحول شده است به این حرف سندیت می بخشد.

در این کتاب زندگی نامه یکی از سرداران بزرگ دفاع مقدس شهید برونسی را خواهید خواند . وی در سال 1321 در روستای “گلبوی کدکن” از توابع تربت حیدریه بدنیا آمده است. او با آرزوی قلبی و حتمی خود به شهادت می رسد. وی در یکی از مصاحبه هایش می گوید:{ در این عملیات «عملیات بدر» ان شا الله دیدار,دیدار یار است . امیدوارم که گمنام شهید بشوم و جنازه ام به یاد سالار شهیدان , کنار آب فرات و کنار او بماند.}

شهید عبد الحسین برونسی در تاریخ 1363/12/23 به شهادت می رسد و جنازه اش در کنار رود فرات مفقود می شود و به امام شهیدش می پیوندد. ولی سرانجام پیکر بدون سر عبدالحسین برونسی،  سردار سپاه اسلام (فرمانده تیپ جوادالائمه مشهد) که با تمجید امام خامنه ای کتاب خاطراتش (خاکهای نرم کوشک سعید عاکف) پرتیراژ ترین کتاب ادبیات پایداری شد، پس از 27 سال (سال شهادت: 63، شرق دجله، عملیات بدر) پیدا شد و بلاخره در مشهد آرام گرفت.

مطالعه این کتاب را به همه عزیزان دانشجو پیشنهاد می کنم و اطمینان دارم این کتاب افقهای جدیدی را در زندگی شما ایجاد خواهد کرد.